دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1403 - 00:34

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| امارات قربانی جاه‌طلبی یوزهای ایرانی در خلیج فارس می‌شود؟

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| امارات قربانی جاه‌طلبی یوزهای ایرانی در خلیج فارس می‌شود؟
تیم ملی ایران برای صدرنشینی در گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در صدد قربانی کردن امارات هستند.
کد خبر : 931090

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های ملی فوتبال امارات و ایران در چارچوب دور دوم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ ساعت ۱۹:۳۰ امروز در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین به مصاف یکدیگر می‌روند. 

هر دو تیم در گام نخست برنده زمین را ترک کردند و این دیدار در واقع جنگ صدرنشینی گروه A خواهد بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی در اولین دیدار میزبان قرقیزستان بودند و به برتری یک بر صفر دست یافتند اما این ۳ امتیاز چندان به مذاق تماشاگران خوش ننشست و برخی از آنها شعارهای تندی سر دادند که ناراحتی ملی‌پوشان را به همراه داشت و مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن زمین گلایه‌های خود را از شعارها مطرح کرد. 

این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان معتقدند کیفیت ضعیف زمین چمن ورزشگاه فولادشهر اصفهان مانع از آن شد تا تیم ملی ایران بتواند برتری قاطع مقابل قرقیزستان تجربه کند. بنابراین ورزشگاه شهر العین که از کیفیت چمن مطلوبی بهره می‌برد فرصت مهمی برای قلعه‌نویی و شاگردانش است تا ثابت کنند برترین تیم گروه A هستند. برتری در خانه امارات می‌تواند ضمن صدرنشینی پاسخی به منتقدان تیم ملی ایران باشد.

تیم ملی امارات به عنوان صدرنشین گروه H به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کرد. این تیم با ۱۶ امتیاز بالاتر از بحرین، یمن و نپال ایستادند. شاگردان پائولو بنتو در گام نخست مرحله نهایی انتخابی توانستند در خانه قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا به برتری ۳ بر یک رسیدند تا صدرنشین شوند. آنها در مصاف با ایران به دنبال شگفتی آفرینی دیگری هستند اما یوزها حریفی نخواهند بود که تسلیم این حریف عربی شوند. 

دو تیم تا به حال ۱۹ بازی برابر هم برگزار کردند که ۱۵ پیروزی برای تیم ایران، تنها یک پیروزی برای امارات و ۳ تساوی به دست آمده است. به نظر می‌رسند پیروزی شانزدهم برای یوزهای ایران دور از دسترس نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب